صبح سهند

پایگاه خبری ، تحلیلی صبح سهند مراغه

صبح سهند

پایگاه خبری ، تحلیلی صبح سهند مراغه

برگزیدگان نهمین جشنواره تئاتر مردم در مراغه مشخص شدند


پس از چهار روز رقابت فشرده و با اعلام برگزیدگان، نهمین جشنواره تئاتر مردم در مراغه به کار خود پایان داد.

بر اساس اعلام هیئت داوران در بخش صحنه ای نمایش " اعترافاتی درباره زنان" و در بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه " باغبون جنگل" توانستند بیشترین جوایز این دوره از جشنواره را به خود اختصاص دهند.

همچنین در بخش صحنه ای نمایش "ماسک" و در بخش نمایشنامه خوانی، نمایشنامه "باغبون جنگل" توانستند عناوین بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دهند.

برگزیدان این جشنواره به شرح زیر هستند:

 

الف) بخش نمایشنامه‌خوانی

 

1-  آفیش و بروشور:

هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از طراح بروشور نمایش «باغبون جنگل» سرکار خانم پردیس افتخارزاده تقدیر به عمل می‌آورد.

2-  نقش‌خوانان:

به پیشنهاد هیئت داوران، ستاد برگزاری جشنواره با اهداء لوح سپاس و هدیه‌ی فرهنگی از حضور چشمگیر، خلاقانه و صادقانه‌ی هنرمندان نوجوان و ایفاگران نقش‌ها در نمایش‌های «راه و بیراه» و «باغبون جنگل» تقدیر به عمل می‌آورد.

آقایان: محمدامین آقاجانی، محمدرضا هوشمند، علی غفوری، امیرمهدی خلیلی، امیررضا اصلانی و علی درختی.

خانم‌ها: پردیس افتخارزاده، ملیکا تسلیمی، رعنا فرج‌پور، عسل ظاهرتر، مونا پورعبدالله‌وردی، عسل نیرومند و یلدا مشتاقی.

3-  نقش‌خوان مرد:

رتبه‌ی سوم: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از آقای محمدامین آقاجانی در نمایش راه و بیراه تقدیر به عمل می‌آورد.

رتبه‌ی دوم: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از آقای امیرمهدی خلیلی در نمایش راه و بیراه تقدیر به عمل می‌آورد.

رتبه‌ی اول: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از بازیگر نمایش راه و بیراه آقای امیررضا اصلانی در نمایش راه و بیراه تقدیر به عمل می‌آورد.

4-   نقش‌خوان زن:

رتبه‌ی سوم: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی مشترکا از هر یک از خانم‌های زیر تقدیر به عمل می‌آورد: 1- سرکارخانم زهرا مسیبی در نمایش آفتاب و مهتاب 2- سرکارخانم ملیکا تسلیمی در نمایش باغبون جنگل.

رتبه‌ی دوم: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی مشترکا از هر یک از خانم‌های زیر تقدیر به عمل می‌آورد: 1-سرکار خانم فرشته افتخارزاده برای نمایش آفتاب و مهتاب و 2- سرکار خانم مونا پورعبدالله برای نمایش باغبون جنگل.

رتبه‌ی اول: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از بازیگر نمایش باغبون جنگل سرکار خانم پردیس افتخارزاده تقدیر به عمل می‌آورد.

5-    نمایشنامه‌نویسی:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی به خاطر بازنویسی هنرمندانه و جذاب از خانم فرشته افتخارزاده برای نمایش آفتاب و مهتاب تقدیر به عمل می‌آورد.

6-   کارگردانی:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه ی نقدی از سرکارخانم نسرین ناصراسلامی برای کارگردانی نمایش باغبون جنگل تقدیر به عمل می‌آورد.

 

 

ب) بخش صحنه‌ای

 

1- پوستر و بروشور:

هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از طراح پوستر و بروشور نمایش «اعترافاتی درباره‌ی زنان» سرکارخانم مریم حسن‌زاده تقدیر به عمل می‌آورد.

2- نور:

هیئت داوران در این بخش انتخابی نداشته و لیکن به خاطر تلاش چشمگیر مسؤول محترم نور سالن با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از آقای رامین خاکی تقدیر به عمل می‌آورد.

3- موسیقی:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از آهنگسازان نمایش حسنی بلا و ناقلا آقایان رامین خاکی و سعید برومندمطلق تقدیر به عمل می‌آورد.

4- طراحی صحنه:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از طراح صحنه‌ی نمایش ماسک آقای سعید علمی تقدیر به عمل می‌آورد.

5- بازیگری زن:

تقدیر: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر از بازیگر نمایش اعترافاتی درباره‌ی زنان سرکارخانم صحرا کربلایی تقدیر به عمل می‌آورد.

رتبه‌ی سوم: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی به طور مشترک از هر یک از بازیگران زیر تقدیر به عمل می‌اورد: ا- سرکار خانم زهرا فردوسی برای بازی در نمایش سیمین‌دخت و دیگران 2- سرکارخانم سحر عظیمی برای بازی در نمایش دریا و دایره.

رتبه‌ی دوم: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از بازیگر نمایش حسنی بلا و ناقلا سرکار خانم مبینا روحی تقدیر به عمل می‌آورد.

رتبه‌ی اول: هیئت داوران رتبه‌ی اول بازیگری زن جشنواره‌ی نهم را شامل دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی تقدیم می‌کند به بازیگر نمایش سیمین‌دخت و دیگران سرکار خانم مبینا مصحفی.

6-     بازیگری مرد:

تقدیر: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر از هر یک از بازیگران زیر تقدیر به عمل می‌آورد:

الف) جناب آقای مصطفی شهباز بازیگر نمایش اعترافاتی درباره‌ی زنان

ب) جناب آقای علی صنیعی بازیگر نمایش خداوند برای چه کسی به خواستگاری می‌رود.

رتبه‌ی سوم: هیئت داوران جایزه‌ی این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را اهدا می‌کند به جناب آقای امین خانزاده بازیگر نمایش اعترافاتی درباره‌ی زنان.

رتبه‌ی دوم: هیئت داوران جایزه‌ی این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را اهدا می‌کند به جناب آقای سعید برومندمطلق بازیگر نمایش حسنی و ماسک.

رتبه‌ی اول: هیئت داوران جایزه‌ی این بخش شامل دیپلم و جایزه‌ی نقدی را اهدا می‌کند به جناب آقای حامد نباتی بازیگر نمایش حسنی و ماسک.

7-  نمایشنامه‌نویسی

هیئت داوران با هدف تشویق و حمایت از نویسندگان بومی، با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از هر یک از نویسندگان زیر تقدیر به عمل می‌آورد:

الف) جناب آقای حامد نباتی برای نمایشنامه‌ی حسنی بلا و ناقلا.

ب) جناب آقای سعید برومندمطلق برای نمایشنامه‌ی ماسک.

8- کارگردانی

رتبه‌ی سوم: هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی از کارگردان نمایش « اعترافاتی درباره‌ی زنان» جناب آقای امین خانزاده تقدیر به عمل می‌آورد.

رتبه‌ی دوم: هیئت داوران جایزه‌ی این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی را اهدا می‌کند به کارگردان نمایش سیمین‌دخت و دیگران سرکار خانم پروین نسبت محمدی.

رتبه‌ی اول: هیئت داوران جایزه‌ی این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی را اهدا می‌کند به جناب اقای سعید علمی کارگردان نمایش ماسک.

8- نمایش منتخب:

هیئت داوران با توجه به تغییر فرآیند حضور در جشنواره‌ی تئاتر استانی هیچ نمایشی را به عنوان کار منتخب اعلام نمی‌کند.

 

هیئت دواران این دوره از جشنواره متشکل از شهرام خزرایی، حامد منافی، و یعقوب صدیق جمالی بودند.

این جشنواره از 17 الی 20 اسفند در نگارخانه افرازه مراغه برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.